Neurol Rehabil 2017; 23 (3): 256-257
Summer schools for neurorehabilitation – a means of translating research into clinical practice
I. Brunner1 , M. Stubkjær Christensen2 , E. Staun2 , B. Dahl3 , T. Platz4
1 Aarhus University, Department of Clinical Medicine, Aarhus, Denmark 2 Hammel Neurorehabilitation Centre and University Research Clinic, Hammel, Denmark 3 Sunnaas Neurorehabilitation Hospital, Nesoddtangen, Norway 4 Ernst-Moritz-Arndt Universität, BDH-Klinik, Greifswald, Germany
Abstract In 2014, the first summer school for neurorehabilitation targeted at clinicians was arranged in Greifswald in Germany, followed by a second in 2016. The first Nordic summer school was held in Falsterbo, Sweden the same year. In this short communication we want to share some of our expe- riences and the results of our evaluation. Summer schools for neurorehabilitation are proposed as a viable model to provide evidence-based updates for experienced clinicians and to facilitate interdisciplinary exchange. Keywords: summer school for neurorehabilitation, experiences, evaluation
»Summer Schools« für Neurorehabilitation – ein Weg, Forschungsergebnisse in die klinische Praxis einzubringen
I. Brunner, M. Stubkjær Christensen, E. Staun, B. Dahl, T. Platz
Zusammenfassung Im Jahr 2014 wurde in Greifswald die erste »Summer School« für Klinische Neurorehabilitation in Deutschland veranstaltet, im Jahr 2016 folgte die zweite. Die erste Nordische »Summer School« fand 2016 in Falsterbo, Schweden, statt. In diesem Kurzbericht werden erste Erfahrungen sowie die Ergebnisse einer Evaluation mitgeteilt. »Summer Schools« für Neurorehabilitation werden als tragfähiges Modell vorgeschlagen, um evidenzbasierte Updates für erfahrene Mitarbeiter in der klinischen Neurorehabilitation zu leisten und den interdisziplinären Austausch zu erleichtern. Schlüsselwörter: »Summer School« für klinische Neurorehabilitation, Erfahrungen, Evaluation
© Hippocampus Verlag 2017
<< zurück
|