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ZEITSCHRIFTEN / Neurologie & Rehabilitation / Archiv / 2008 1 / abstract 5
 

Neurol Rehabil 2008; 14 (1): 31-40                                                                                                                            Schwerpunktthema  


Das DIPEx-Projekt: Eine systematische
Sammlung persönlicher Krankheitserfahrungen

A. Herxheimer, S. Ziebland
DIPEx Research Group, Department of Primary Health Care, University of Oxford, UK

Zusammenfassung
Wir beschreiben eine große systematische Sammlung von persönlichen Patientenerfahrungen, gewonnen aus qualitativen, unstrukturierten Video- und Audio-Interviews von Patienten in ihrer häuslichen Umgebung in Grossbritannien. Die verschiedenen Themen, die den Patienten wichtig sind, werden analysiert, zusammengefasst und auf der Website www.dipex.org gezeigt. Sie sind frei zugänglich und sollen neue Patienten und ihre Angehörigen informieren und ihnen bei Entscheidungen über Diagnose, Behandlung und Verhalten behilflich sein. Zudem sind sie auch für Studenten der Gesundheitsberufe und ihre weitere Fortbildung nützlich, indem sie ihnen die täglichen Probleme vieler verschiedener Patienten nahebringen und ihnen die Einfühlung erleichtern.
Schlüsselwörter: Patientenerfahrungen, Internet, Video-Interviews, qualitative Forschung, Entscheidungshilfe, Studentenausbildung

 

The DIPEx project: a systematic collection of personal illness experiences

A. Herxheimer, S. Ziebland

Abstract
We describe a large systematic collection of personal experiences of ilnesses and other health problems based on qualitative video- and audiointerviews with people in their homes. These are analysed and summarised on the website www.dipex.org, which is freely accessible to everyone. They are intended to help new patients and their families to understand the condition and what it may involve, and to help them in making important decisions together with their doctors and other professionals. The site is also valuable in teaching students and trainees in the health professions, by showing them how widely people differ in their experiences of illness and how they cope with problems. Students can learn directly how important it is to listen to patients in order to understand them and help them.
Key words: personal illness experiences, Internet, qualitative research, video interviews, education of health professionals and students


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